Ponedeljek, 2. decembra 2024, 8.23

Ford focus nove generacije na novi platformi

Dvajset let Fordove kombilimuzine

Iz Fordove tovarne v Saarlouisu v Nemčiji, v katero so investirali 600 milijonov evrov, je na ceste zapeljal novi model forda focusa. Gre za Fordovo prvo vozilo na osnovi nove arhitekturne platforme C2, ki prinaša večjo varnost, več prostora v potniški kabini in izboljšano učinkovitost glede porabe goriva.

Revija-Evropa_FORD_2018_FOCUS_VIGNALE__05.jpg

Medosna razdalja, ki neposredno vpliva na prostornino kabine, je v primerjavi s prejšnjim modelom za 53 milimetrov daljša in znaša 2,7 metra. Focus v dolžino meri 4,39 metra (karavan 4,67) v širino 1,83, v višino pa 1,47 (karavan 1,49). Prostornina prtljažnika kombilimuzine je 375 litrov (pri karavanu 608), s podrtimi zadnjimi sedeži pa 1354 litrov (pri karavanu 1657).

Prilagodljivi radarski tempomat upošteva tudi prometne znake.

Focusi se tako kot fieste glede na raven opreme (Vignale, ST-Line, Active in Titanium) razlikujejo v obliki sprednje rešetke hladilnika. Drugačno so oblikovani tudi sprednji in zadnji odbijači, pri različici Active pa so z dodatno plastiko poudarjeni in zaščiteni blatniki. Slednja različica je tudi tri centimetre višja od običajne, medtem ko je ST-Line zaradi drugačnega podvozja nižja za centimeter.

Doplačljivi prilagodljivi žarometi so v tehniki LED. Namesto zgolj na osnovi kota volanskega obroča se svetlobni snop prilagaja glede na podatke, ki jih sistem odčita s kamero do razdalje 65 metrov. S tem so pri Fordu dosegli, da so vozišče in okolica osvetljeni že pred samim vstopom v zavoj. Patentirali so tudi sistem za branje prometne signalizacije, ki prilagaja vzorec razpršitve svetlobnega snopa, npr. v križiščih oz. krožiščih.

Focus je prvi v segmentu, ki ponuja asistenčni sistem za izogibanje stoječim oz. počasnejšim vozilom.

Prilagodljivi radarski tempomat in asistenca za ohranjanje voznega pasu delujeta do hitrosti 200 km/h, hitrost pa prilagajata tudi glede na podatke navigacijske naprave ter prepoznane prometne znake za hitrost. V prometnih zastojih lahko asistenčni sistem vozilo zaustavi, pri tem pa uporabi do polovico zavorne sile. Če postanek traja manj kot tri sekunde, tudi samodejno spelje.

Doplačljivi sistem za pomoč pri parkiranju v novem focusu lahko avtomobil s samodejnim menjalnikom bočno parkira na mesto, ki je za 1,1 metra daljše od dolžine avtomobila, pri tem pa popolnoma samodejno upravlja s krmiljenjem, z zavorami in s plinom ter z izbiro prestave.
 

Revija-Evropa_FORD_FOCUS_DRIVE_ST-LINE__04.jpg

Od 82 do 182 konjskih moči, sistem za zaznavo lukenj na cesti

Focus je tudi prvi evropski ford s projecirnim prikazovalnikom, ki je med drugim tudi eden z večjo svetilnostjo, pravijo pri Fordu. SYNC 3 z osempalčnim prikazovalnikom bo najzmogljivejši informacijski sistem. Notranjost je v splošnem osvežena, za pravi korak s časom pa v tem trenutku manjka še digitalna inštrumentna plošča, kot npr. pri novem fordu mustangu, ki jo razredni tekmeci ponujajo, kljub temu, da projecirni prikazovalnik že prikazuje dovolj informacij.

Prilagodljivi LED-žarometi ovinek osvetlijo že pred zavojem.

Novost pri Fordu je še novi sistem za zaznavo lukenj oz. jam na cesti, ki zazna, kdaj bo kolo naletelo na jamo, nato pa prilagodi vzmetenje na tak način, da kolo ne pade pregloboko. Namen tega je zmanjšati neposredni vpliv slabih cest – tako na podvozje avtomobila kot na udobje potnikov. Odziv vzmetenja zadnjega kolesnega para je hitrejši, saj uporablja podatke sprednjih koles.

Bencinski motorji so litrski in 1,5-litrski z razponom moči med 61 kW (82 KM) in 135 kW (182 KM), dizelski pa 1,5-litrski oz. dvolitrski z močmi med 70 kW (95 KM) in 111 kW (150 KM). Obe različici 1,5-litrskega dizelskega agregata imata 300 Nm navora, pri dvolitrskem pa ga je za 70 Nm več. Ročni menjalniki so šeststopenjski, nova generacija samodejnih pa ima osem stopenj. Slednji ima namesto klasične ročice vrtljivi gumb, prestavlja se lahko tudi z obvolanskimi ročicami.
 

Revija-Evropa_2018_FORD_FOCUS_DRIVE_TITANIUM_98.jpg

Revija-Evropa_2018_FORD_FOCUS_DRIVE_VIGNALE_37.jpg

Revija-Evropa_2018_FORD_FOCUS_DRIVE_TITANIUM_04.jpg